Obserwatorzy

poniedziałek, 11 czerwca 2012

2 w 1

„Wiele rzeczy małych stało się wielkimi tylko dzięki odpowiedniej reklamie.”
Autor: Mark Twain

Pamiętacie reklamy telewizyjne o produktach 2 w 1?

Takim ogrodniczym produktem może być Kalmia szerokolistna (Kalmia latifolia), której jest wiele odmian, a każda z nich to właśnie takie 2 w 1.

W moim ogrodzie rośnie odm. 'Ostbo Red'. Ten zimozielony krzew należący do rodziny wrzosowatych, pąki kwiatowe ma w kolorze ognistoczerwonym,


a po rozwinięciu, wnętrze kwiatów jest różowobiałe.


W małych ogrodach to zaleta, bo to tak jakby w ogrodzie rosły dwa krzewy, a nie jeden i ten sam :))

22 komentarze:

  1. Znowu mnie zaskoczyłaś. Cudowne ma kwiaty. Masz rację z tym 2 w 1. Gorące całuski w ten okropny zimny i deszczowy dzień. Wczoraj było pięknie mogłam się cieszyć ogrodem a dzisiaj do d......Pa....Pa....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to mi się udało zaskoczenie:)) U mnie też pogoda nie najlepsza - gdzie to nadchodzące lato... znowu deszcz:(
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Piękny rozrośnięty okaz,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. ładna, ale ja wolę tę klasyczną, różowo- białą... miałam kiedyś duży krzew, rozwijał te swoje parasolki aż do pewnego upalnego czerwca. Niestety, nie zniósł nawet jednorazowego przesuszenia w połączeniu z suchym i gorącym powietrzem... co wrzosowate, to wrzosowate.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba mojemu miejsce przypasowało;))
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. piękny ten kolor w pąkach. Widząc pierwsze zdjęcie nie domyśliłam się co to jest. Obstawiałam ,że jakiś czosnek śliczny . Ale zmyła. Pięknie Ci rośnie. U mnie kwasolubne nie chcą ,bo wiadomo jura to zasadowe wapienie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zmyłka nie była celowa, ale skoro się udała... :)))
      U mnie ziemia różna, ale trochę kwaśnego torfu i jest ok:)
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Ciekawe jak ona na zachodnie wiatry, muszę poszukać moich katalogów roślin, bo obecnie wypadłam z biegłej znajomości roślin.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poszukaj, może nie jest taka wrażliwa:))
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Hello, Bustani!
    That Kalmia latifolia has been a revelation to me. Absolutely beautiful flowers. What wonderful rich colors!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hello Sandra!
      I'm glad you like the flowers, because they look really phenomenal:)

      Usuń
  7. Mały ogród piszesz? A tyle w nim pomieściłaś oryginalnych roślin :) Piękne kwiaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogród naprawdę jest nieduży, ale staram się wybierać ciekawe roślinki:)
      Pozdrawiam

      Usuń
  8. Niesamowite krzew. Nie wiem, czy ja go znam. Piękne kwiaty koloru. "Mówisz, że" jest jeszcze zielona. Takie rośliny, które są zielone w zimie kocham. Przypomina wiosną i latem. Z poważaniem, Piotr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest zimozielony, ale okrywam go żeby pąki kwiatowe nie przemarzły:)
      Pozdrawiam

      Usuń
  9. Beautiful flowers , I have never seen these flowers.

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny krzew... ja jednak mam obawy przed zimą i na razie oglądam u innych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te krzewy rosną wolno do ok. 1m, więc bez problemu można je okryć na zimę. Spróbuj, naprawdę warto:)
      Pozdrawiam

      Usuń
  11. Dwa w jednym, świetne porównanie :-), a krzew jest pięknej urody. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak naprawdę powinno być 3 w 1, bo kiedy przekwita kwiatki całkiem różowieją, tylko nie są już tak atrakcyjne:)
      Pozdrawiam

      Usuń