Obserwatorzy

czwartek, 16 sierpnia 2012

Wiatraczki i jeżyki

"Przestrzeń niebieską
pieści złotymi płatkami
jaskrawa rudbekia
z ciemnymi oczkami..."
Autor: Aleksandra Baltissen

Rudbekia błyskotliwa (Rudbeckia fuldiga) odm. "Goldsturm" - to prawdziwe jaskrawo żółte słoneczka na rabacie, które nawet w pochmurny dzień nie zwijają swoich płatków...


Te kwiaty wyglądają jak małe wiatraczki, które za chwilkę zawirują na wietrze i odfruną...


W innej części ogrodu rośnie jeżówka purpurowa (Echinacea purpurea) odm. 'Magnus".

"Pod kasztanem w gęstej trawie,
usnął jeżyk po zabawie.
Właśnie zbudził się i ziewał,
Gdy coś nagle spadło z drzewa,
Za nim drugie, trzecie też...
Miało kolce tak jak jeż.
Spojrzał jeżyk w bok uskoczył,
Przerażony przetarł oczy.
- Patrzę, patrzę i nie wierzę:
czy to jeże, czy nie jeże?
Nie wiedziałem dotąd sam,
Że zielonych braci mam..."
Autor: Helena Bechlerowa

Właściwie to już sama nie wiem, czy bardziej podobają mi się kwiaty jeżówki kiedy rozpoczynają kwitnienie i "jeżyki" są niewielkie...


czy już w pełni rozwinięte z bardzo wydatnymi "jeżykami"...


Ciekawe, czy jeżykowi spodobałyby się takie "jeżówkowe jeże"...

24 komentarze:

  1. Myślę, że jeżyk byłby zaskoczony widząc takie "jeżówkowe jeże", ale bardzo miło. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I właśnie nie jestem tego pewna, bo wierszyk kończy się tak "Sapał, mruczał, głosem gniewnym:
      - Nie chcę mieć zielonych krewnych!" :))

      Usuń
  2. smukke smukke blomster, og skønt digt,,

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta rudbekia rzeczywiście taka zwiewna jest, wysoka jest? A jeżówki mi bardziej podobają takie z widocznymi jeżykami, motylom też :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rudbekie mają ok. 50 cm i chyba też wolę takie "wyrośnięte" jeżyki:)
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Jak zwykle piękne zdjęcia i wiersze. Ja trochę musiałam opóścić swój ogród ale już jestem i z Wami i w ogrodzie . Gorące BUZIAKI PA...PA...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za miłe słowa i cieszę się, że już jesteś:))
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. piękne jeżyki, tylko za bardzo dotknąć za główki się nie dają- jak to jeże, pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nastroszyły się i klują, ale są ładne:)))
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Motyle uwielbiają jedne i drugie i ja też

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To takie kwiatki, że każdy znajdzie coś dla siebie:)))
      Pozdrawiam

      Usuń
  7. Łebki jeżówki świetnie wyglądają w suchych bukietach,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba będę musiała zsuszyć, żeby zatrzymać je na dłużej:))
      Pozdrawiam

      Usuń
  8. Piękne rudbekie, kojarzą mi się z domem rodzinnym,kwitły w ogrodzie każdego lata.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwitną niezawodnie i miło, że wzbudzają takie ciepłe wspomnienia:)
      Pozdrawiam

      Usuń
  9. Piękne kwiaty, piękne kolory, lubię podziwiać takie widoki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze z przyjemnością ogląda się takie kolory:)
      Pozdrawiam

      Usuń
  10. Milusiego wieczorku
    Niech ten tak pogodnie rozpoczęty tydzień
    będzie dla Was dobrym tygodniem. Cieplutko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Naprawde ciekawe podobienstwo do wiatraczka i jezyka.
    Na pytanie, co rosnie u mnie pod kapturkami: salata zimowa. Kapturki chronia przed sloncem i pomagaja sie lepiej zaklimatyzowac.
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny i za odpowiedź o kapturkach. to bardzo ciekawe rozwiązanie:)
      Pozdrawiam

      Usuń
  12. "wiatraczki" i "jeżyki" - bardzo mi się podobają te nazwy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Troszkę humorystyczne, ale tak mi się skojarzyły:)

      Usuń