Obserwatorzy

czwartek, 18 lipca 2013

Groszek

"Pieszczony przez ciepłe słońce,
rósł sobie groszek pachnący,
piął się tak kratka, po kratce,
wciąż wyżej, wyżej, po siatce.



Był taki delikatny, młody,
pełen wdzięku i urody,
ta jego zieleń groszkowa,
taka inna, wyjątkowa.



Zazdrościł pachnącym kwiatom,
że swym pięknem, motyle wabią,
a on jest zielony tylko,
nie podoba się motylkom.


Obudził się groszek rankiem
i miał miłą niespodziankę,
bo z jego smukłej łodyżki,

wyrosły pączki, nie listki.



Pączki wciąż były zielone
jakim rozkwitną kolorem,
będą niebieskie, czy białe?
Rozkwitły - czerwone całe.



Kwiatki choć takie malutkie,
pachną tak rozkosznie, cudnie,
szczęśliwy groszek pachnący,
z dumy, aż podkręcił wąsy.
Z gracją łodyżką poruszył,

liście otrząsnął, napuszył,
teraz on kusił zapachami,
był tym kimś, między kwiatami."
Autor: kilcik

Chociaż jest ich niewiele, moje groszki rozkwitły i wniosły troszkę koloru do ogrodu...










i tylko szkoda, że nie da się tą drogą przekazać również zapachu...



29 komentarzy:

  1. Przypomniałaś mi o groszku, w przyszłym roku na pewno go posieję.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też i o wiele więcej niż tym razem :))
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. śliczny wierszyk! Oddaje urodę tego kwiatka!
    Posiałam groszek, ale zbyt późno i jeszcze nie kwitnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pogoda zaczyna dopisywać, to możne i groszek nadrobi zaległości :))
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Groszek jest piękny, kupiłam wczesną wiosną nasiona i o nim zapomniałam, a teraz tego bardzo żałuję. Za rok na pewno będzie w moim ogrodzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto o nim nie zapominać, bo choć skromniutki to daje wiele zadowolenia :))
      Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam

      Usuń
  4. bardzo szkoda, bo zapach jest upojny:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i na to kiedyś coś poradzą :))
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Piękny post, a kwiaty są wspaniałe:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczny wierszyk! A zieleń groszkowa jest naprawdę wyjątkowa. Ja w tym roku nie posiałam i teraz trochę żałuję. Ale cóż, nie można mieć wszystkiego. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Twoim ogrodzie Ewo kwitnie tyle wspaniałości, że można nie zauważyć braku groszku :))
      Pozdrawiam

      Usuń
  7. Groszek pachnacy kojarzy mi sie z piosenka Ewy Demarczyk...
    Serdecznosci
    Judith

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Groszki i róże... też lubię tę piosenkę :))
      Pozdrawiam

      Usuń
  8. Da się , da się....super pachnie ....Fajny tekst....Całuski pa....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz mieć niezły nosek do wąchania na odległość... :))
      Buziaki

      Usuń
  9. oj tez zaluje, chetnie bym powachala:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz uwierzyć na słowo - przy tak niepozornym kwiatku zapach jest powalający :))
      Pozdrawiam

      Usuń
  10. moje w tym roku marnie kwitną zupełnie nie wiem czemu :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś w tym jest, bo niektóre roślinki i u mnie w tym roku nie zakwitły :(
      Pozdrawiam

      Usuń
  11. A u mnie nie wzeszedł, może jutro na ryneczku uda się kupić bukiecik :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja swój siałam wcześniej w domu, możne dlatego udało mu się przetrwać nie najciekawszą pogodę i jakoś daje sobie radę :))
      Pozdrawiam

      Usuń
  12. Zapach groszku jest tak piękny a kwiatki takie skromne ale wielkiej urody.W tym roku wysiałam swoje nasiona, kwitną cudownie.Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudowny wierszyk i kwitnący groszek :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Witaj!
    Fantastyczny wierszyk. Kocham groszek pachnący. Jeszcze nie sprawdzałam czy zakwitł w moim ogrodzie.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli zakwitł (a mam nadzieję, że tak), to widok i zapach będziesz miała wspaniały :))
      Pozdrawiam sedecznie

      Usuń
  15. Kupiłam nasionka i będę wysiewać w tym roku. Ogromnie mi się podoba, jest niesamowicie subtelny. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń