Obserwatorzy

czwartek, 30 lipca 2015

Róża

"...W maleńkiej róży kochał się
Książę na jednej z wielu gwiazd.
Nie widział przedtem innych róż,
Kiedy w daleki poszedł świat.

Na Ziemi zwątpił w miłość swą,
Tę najpiękniejszą z wszystkich snów,
Bo jak miał w jednej kochać się,
Gdy ujrzał park z tysiącem róż?..."

Autor: Krzysztof Dzikowski, kompozytor: Ryszard Poznakowski, wykonanie oryginalne: Kasia Sobczyk

Nie dziwię się Małemu Księciu, bo i ja oniemiałam na widok setek róż we Wschodnioniemieckim Ogrodzie Róż w Forst (Lausitz) 







"Nie wierz swym oczom - szepnął wiatr,
Jeżeli kochasz sercem patrz..." 

To dalsze słowa piosenki. I gdyby nie patrzenie sercem, to nasze większe czy mniejsze skrawki zieleni, przy oglądaniu tak wspaniałych założeń, nigdy nie miałyby dla nas takiej wartości, jaką mają. Dlatego chętnie wróciłam do moich różyczek, bo tylko serducho wie, ile doznań mam z ich pielęgnacji, oglądania i wąchania :)










28 komentarzy:

  1. Róża to jest naprawdę królowa kwiatów. Śliczne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje ulubione cytaty zamieściłaś :)) Piękne miejsce, cudowny różany ogród. Śliczną masz już kolekcję róż. Serdeczności ślę :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak mi się skojarzyło kiedy zobaczyłam taką ilość tych kwiatów w jednym miejscu, a moja kolekcja mam nadzieję powiększy się jesienią :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Oj piękne. Tyle jest pięknych ogrodów różanych! Dzięki za pokazanie kolejnego...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe, że w tym różanym ogrodzie pięknie jest również wiosną, kiedy kwitną różaneczniki :) Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Róża to takie nasze serce w naszym wewnętrznym ogrodzie.
    Piosenka jest piękna, muszę ją poszukać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkiem adekwatna do tamtego miejsca :) Pozdrawiam

      Usuń
  5. Byłam parę lat temu w tym Ogrodzie, pięknie tam jest.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam niedaleko, a byłam dopiero teraz, ale w przyszłym roku na pewno też tam będę, może tylko troszkę wcześniej, bo niektóre róże już przekwitły :)
      Pozdrawiam.

      Usuń
  6. cuuuudne róże :)
    pozdrawiam Patrycja :))

    OdpowiedzUsuń
  7. W Forst jest taki Ogród różany? Nie maiłam pojęcia. Wiele razy przekraczałam granicę polsko-niemiecką. Jak zwykle przecudne zdjęcia.
    Pozdrawiam serdecznie:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też niedawno się o nim dowiedziałam, chociaż mam tak blisko; były to moje pierwsze odwiedziny, ale na pewno nie ostatnie :)
      Pozdrawiam.

      Usuń
  8. Przepiękne róże! nic dziwnego, ze oniemiałaś patrząc na nie, róże są takie zmysłowe...
    Jeszcze powalający zapach, to była ekscytująca wycieczka.
    Niestety o te kwiaty trzeba szczególnie dbać, pielęgnować, pryskać. Ale chyba warto, bo to wyjątkowe kwiaty,
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Aniu, zajmują troszkę czasu, ale odwzajemniają się urodą i zapachem :)
      Pozdrawiam.

      Usuń
  9. Zdjęcia przecudne.Chętnie odwiedziłabym ten różany ogród. Róże to najpiękniejsze kwiaty. Mam w ogrodzie kilka gatunków, kiedy kwitną to cieszą nie tylko oczy, ale i raduje się dusza. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem mam problem co wybrać, piękno i zapach, czy tylko piękno :)
      Pozdrawiam.

      Usuń
  10. Spacerek w alejkach różanych to miód dla mojej duszy....Dziękuje...Pozdrawiam ciepło...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że sprawiłam Tobie przyjemność i sobie też :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  11. Te róże są przepiękne.
    A słowa piosenki pasują jak ulał.
    Serdecznie pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
  12. QUE FLORES!!!!
    HERMOSAS.
    AHORA EL OTOÑO LLENO DE COLORES.
    SALUDITOS

    OdpowiedzUsuń