Obserwatorzy

sobota, 3 marca 2018

Bajkowa zima?

"... Coś pięknego jest w naturze
gdy za oknem śnieżkiem bieli
kiedy ziemia w śnie zimowym
w białej tuli się pościeli."

Autor: Gregcem

To prawda... ale nie mogę powiedzieć, że tak jest u mnie. 
U mnie zima zapomniała o śniegu, tylko o mrozie sobie przypomniała. Nie mogły się moje roślinki otulić taką bielą... ciekawe, ile strat będzie wiosną?

Żeby tak całkiem nie smucić, to pokażę co kwitnie w domu. Storczyki całą zimę mają kwiaty ...






a od późnej wiosny, do końca lata, wędrują do ogrodu powisieć na drzewie...



Obficie kwitnie też anturium... najpierw zielonymi kwiatkami,



by później cieszyć czerwienią...



A z sześciu cebul hippeastrum zakwitły trzy...



Czerwono-białe mają pełny kwiat,



a biały jest pojedynczy.



Mówi się, że jedna jaskółka wiosny nie czyni, ale troszkę wiosennego koloru w domu, na pewno poprawia nastrój.


29 komentarzy:

  1. Piękne kwiaty masz w domu i jest wiosna. U mnie kwitną też storczyki, ale hippeastrum przekwitło. Jak widziałaś na drugim spacerze u mnie śniegu też prawie nie ma, a mróz jest i boję się, tak jak i Ty, o rośliny w ogródku. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z kwitnącymi w domu zawsze raźniej, a wiosny czekamy z obawą.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  2. Pięknie kwitną Ci kwiaty,u mnie storczyki śpią. Zima w tym roku pokazał A na co ją stać,również boję się o roślinki w ogrodzie.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze troszkę i się dowiemy :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Śliczne masz kwiaty, aż miło popatrzeć :) U nas też mróz trzyma , pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W domu kwitnąco, a co zostanie na wiosnę w ogrodzie to czas pokaże :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Bożenko,
    Twoje kwiaty są prześliczne. Ja w obecnej chwili nie mam już storczyków. Dzisiaj byłam w ogrodzie. Jestem pewna, że trzy pnące róże są przemarznięte. Bardzo nad nimi boleję, bo kwiaty miały prepiękne.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda Twoich róż. Jeszcze nie wiem co z moimi, bo przed mrozem miały już duże pączki liści... jeszcze troszkę i się przekonam.
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Storczyki pieknie kwitną, fajny pomysł aby powiesić je na drzewie w ogrodzie. Wszak one rosną na drzewach:) J
    Ja nie mam ręki do kwitnących kwiatów doniczkowych. Albo zasuszę, albo przeleje:) Do ogrodowych kwiatów mam więcej serca. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten pomysł podpatrzyłam u jednej koleżanki blogowej i tak już od kilku lat moje storczyki wędrują. Służy im to, bo każdego roku kwitną :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Witam na tym blogu.
    Amarylis biały szczególnie piękny,mój miał najwięcej siedem kwiatów,zwykle jednak ma pięć.
    Najlepsze życzenia na dzień kobiet proszę przyjąć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia, a widok tylu kwiatów musi napawać radością :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Piekne kwiaty kwitna u ciebie w domu i az tyle.
    Pozdrawiam serdecznie i zycze milego weekendu. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i również pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Dziekuje za komentarz. U nas dzisiaj bialo i bardzo zimno. Moje wiosenne kwiaty w doniczkach na dworze chyba zmarzly, bo calkowicie wisza. Pozdrawiam i milej niedzieli zycze. :-)

      Usuń
  8. Cudnie kwitną u Ciebie....U mnie już wszystko teraz przekwitło...Pozdrawiam pa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze troszkę i będą nowe kolorki, tym razem w ogrodzie :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  9. Storczyki wspaniałe. A za zimą zdecydowanie nie przepadam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że chociaż one kwitną, bo wiosny na razie nie widać :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Están preciosas tus flores. Saludos.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bożenko!
    Obfitości, nadziei i miłości.
    Życzę Tobie i Twoim Bliskim Wesołych Świąt Wielkanocnych!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. U nas z opóźnieniem, ja nie wiem... Wiosna idzie do nas dlugo, ale nogą juz jest z krokusami. Zdrowia życzę :-)
    Gclub
    ทางเข้า D2BET**

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczne kwiaty! Anturium szczególnie piękny :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Czy jesteś w trudnej sytuacji finansowej? to ten artykuł jest dla ciebie, moja pożyczka została zatwierdzona przez ofertę pożyczki pana Pedro, którą przekazała mi jego firma pożyczkowa, gdy banki odrzuciły mój wniosek o pożyczkę z powodu złego kredytu, ale Pedro i jego firma pożyczkowa udzielili mi pożyczki w wysokości 7 milionów USDOLLAR na stawka 3 proc. Jestem bardzo wdzięczny i chcę podzielić się tym wszystkim z tobą, szukając jakiegokolwiek rodzaju pożyczki, aby skontaktować się z bezpośrednim adresem e-mail biura pożyczki pedro: pedroloanss@gmail.com lub whatsapp go na: +18632310632.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeśli myślisz o przemeblowaniu swojego ogrodu, warto zajrzeć na https://ogrodolandia.pl/meble-ogrodowe. Ich oferta jest naprawdę szeroka, od prostych krzesełek po kompletne zestawy wypoczynkowe. Myślę, że każdy znajdzie tam coś dla siebie.

    OdpowiedzUsuń