Obserwatorzy

wtorek, 19 maja 2015

Czas azalii i rododendronów

"Czy widziałeś kiedyś rododendrony?
To dziwne krzewy liści wiecznie zielonych
Wiosną, gdy na świecie mocniejsze słońce
Tryskają różowych kwiatów tysiącem
I wszystko wkoło w tym różu tonie
Jasne niebo nawet ma różowe skronie
Trudno zapomnieć jest rododendrony
Gdy się raz widziało – już się nie zapomni"
Autor: Ania

Oglądam je każdej wiosny i każdej wiosny niezmiennie budzą mój zachwyt. Nie mam różowych, ale w tym roku zakwitły po raz pierwszy, hodowane od maleńkich 10 cm sadzonek: rododendron... 



i azalie...





krzaczki niespodzianki, bo niestety bez nazwy.

Wtórują im te już dobrze zadomowione:













Uzbierała się już maleńka kolekcja, ale ciagle mi mało :)

20 komentarzy:

  1. Prześliczne są Twoje rododendrony i azalie. Wyobrażam sobie, że w naturze sa jeszcze piekniejsze. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że zdjęcia nie oddają całego piękna tych krzewów, ale nie sposób sie nimi nie pochwalić :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Piękności rządzą w Twoim ogrodzie:) pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  3. Bożenko kolekcja i tak spora i wiem jak cieszy jak zaczynają kwitnąć, ja własnie nabyłam ostatnio 3 i jeden taki jak na pierwszym zdjęciu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To u Ciebie też zaczątek kolekcji :) Czy może znasz nazwę "naszego wspólnego" krzewu?
      Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Ależ śliczne, ja tez się pokusiłam o rododendron i w tym roku zakwitł :) Serdeczności posyłam

    OdpowiedzUsuń
  5. U Ciebie Bożenko też nazbierało się piękna! Wszystko już w pełnym rozkwicie, widoki zachwycające. Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żałuję tylko, ze nie można się nimi dłużej cieszyć.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Piękne masz kwiaty. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Zosiu, Twoje malowane równie piękne :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  7. Piękne są Twoje azalie i różaneczniki.
    Wiem jak cieszy taka spora kolekcja.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdej wiosny pokazują swoje piękno :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  8. Cudowne kwiaty w niezwykłych kolorach. Bardzo lubię azalie, ale nie mam ich w swoim ogrodzie, zbyt wymagające co do temperatury zimą:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo chciałoby się mieć troszkę różności, ale trzeba się liczyć z ich potrzebami :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  9. Przepiękne są :) I kwitną tak "na bogato".. Może posadzę też w moim ogrodzie bo mnie zauroczyły. Zastanawiam się tylko nad jednym- czy żeby one miały taki ładny kształt to trzeba używać pilarki? Czegoś takiego ? Nigdy krzewów kwitnących nie miałam w ogrodzie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny żart :) Te krzewy same w sobie mają kształt, albo są wysmukłe, albo szerokie, w zależnosci od naszych potrzeb i nie potrzebują takich "ostrych zębów" żeby ładnie wyglądać :)
      Pozdtrawiam

      Usuń
  10. Kwiaty naprawdę upiększają nam świat :)) Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń