Obserwatorzy

środa, 31 maja 2017

To przyniósł maj...

"Maj to chyba najpiękniejszy, 
Miesiąc w całym roku,
Kwiaty kwitną i dodają,
Naturze uroku.

Wonne bzy oraz jaśminy,
W których słowik śpiewa,
W sadach obsypane kwieciem, 
Stoją wszystkie drzewa..."

Autor: Zbigniew Szalkiewicz

Taki maj chcemy oglądać i taki maj pretenduje do najpiękniejszego miesiąca...  ale tegoroczny obdarzył kilkoma niespodziankami... 
Najpierw długo utrzymujący się chłód wstrzymał wegetację, a jak już się zaczęło, to przymrozki zrobiły swoje... Drzewa długo były "golutkie", bo zmroziło im malutkie listki...
Później troszkę deszczu i słońca sprawiło, że przyroda nabrała tempa... i już... już... wydawało się, że wszystko wróci do normy, bo zaczęły kwitnąć piwonie...




azalie





czosnki ozdobne



ale upały w końcówce miesiąca spowodowały bardzo szybkie przekwitanie azalii i czosnków, a deszcz i mocno wiejący wiatr postrząsały kwiaty piwoniom...

Tylko moje "hostowisko" ma się dobrze...




bo plaga komarów im nie straszna, a plagi ślimaków brak... i całe szczęście... 


22 komentarze:

  1. Przepiękne kwiaty i zdjęcia. Różowy czosnek? mam niebieski i biały.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardziej różowo-fioletowy :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Tak masz rację, maj to cudowny miesiąc...Oczywiście oprócz tych zimowych dni...Bajkowy masz ten ogród....Cudne zdjęcia kwiatów...Buziaki pa...

    OdpowiedzUsuń
  3. Maj to rzeczywiście miesiąc pełen radości. Przyroda ukazuje swoje piękno, co cieszy naszego ducha. Śliczne zdjęcia. Wyhaczyłam na jednym, przepiękną latarenkę. Boska.
    Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takich latarenek w ogrodzie jest ponad 10 - nastrojowo :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Pięknie kwitnie maj w Twoim ogrodzie:) Masz przepiekne azalie, co za kolory! Jestem oczarowana. Ja nie mam azalii ani rododendronów, z założenia, jednak czar ich kwiatów zawsze mnie urzeka. Piwonii także:) Tych to mam w ogrodzie bardzo dużo. Uważam je za królowe kwiatów! Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku tylko azalie, rododendronom chyba nie po drodze było :) A jeszcze czekam na białe piwonie, może chociaż te dłużej się utrzymają :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Cudowne są kwiaty w Twoim ogrodzie. U mnie azalie słabo kwitly bo przemarzły,u Ciebie są śliczne.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to takie majowe niespodzianki :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Podzielam twoje zdanie co do maja, azalie w pięknych kolorach pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie kolory na wiosnę zawsze cieszą :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Ślicznie tam u Ciebie:)
    Rzeczywiście po deszczowym maju funkie rosną jak szalone.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa i odwiedziny :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Masz cudownie kwitnący ogród.U mnie ślimaków jest bardzo dużo, boję się o hosty, to ich przysmak. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, a ślimaków nie zazdroszczę, potrafią popsuć przyjemność posiadania zielonego skrawka ziemi :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Piękny, kolorowy ogród, wiosenną podrą :)) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Za piwoniami nigdy nie przepadałem, ale reszta kwiatów jak najbardziej za. :) Mój ogród jednak te wiosenno-letnie wahania temperatur nie znosi za dobrze. Nic w nim praktycznie jeszcze nie rozkwitło. To nie jest dobry znak, coś czuję.

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak masz rację, maj to cudowny miesiąc...Oczywiście oprócz tych zimowych dni...Bajkowy masz ten ogród....Cudne zdjęcia kwiatów...Buziaki pa.

    สมัคร D2BET

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny ogród, wszystko jak z bajki. Też chciałbym w przyszłości mieć taki piękny przydomowy ogródek. Zamawiam nawet trochę roślin ze strony https://krzewyozdobne.net/ . Przepiękne Thuje przyozdabiają teraz moje podwórze.

    OdpowiedzUsuń